onsdag 6. august 2014

Takk for nå, Sola Goats


Alt som har en begynnelse har en slutt og alle eventyr ender tydeligvis ikke godt. Skjønt, klubben er fremdeles flytende enn om ikke annet enn på YME-ben.
Det sitter på mange måter langt inne å skrive et innlegg som dette etter flere år med innlegg preget av glede, vennskap, seire, tap, opprykk, nedrykk og i alt dette sto en ting sterkere enn alt annet, nemlig kameratskap. Sola IBK, Herrer 1, A-laget eller Goats. Kjært barn har mange navn.
Goats som laget het og ble kalt internt har for mange, ikke bare i Sola IBK vært kjent som laget med det lille ekstra. Ikke i form at prestasjoner på banen eller kvalitet i treningsarbeidet for her har Goats stort sett vært nokså midt på treet. Som alle andre lag i regionen. Noen gode år, noen mindre gode. Med det lille ekstra mener jeg humøret, vennskap som strekker seg langt utover den slitne parketten i Solahallen. Evnen de fleste på laget har hatt til å se enkeltmenneskene i en gruppe og hva det betyr å  stille opp for hverandre i perioder i livet hvor ikke alt går på skinner er på mange måter Sola Goats. Utad kjent som klovner og som useriøsitet stemplet som varemerke.
Jeg vil våge å påstå at det muligens er så langt fra sannheten som det er mulig å komme. Da tenker jeg på menneskene bak klubben, i klubben, på laget og hva hver enkelt person har bidratt med utover det å løpe noen meter i en hall. Personlig har jeg ikke møtt en eneste klovn eller et useriøst menneske i Goats og tro meg, det har kommet noen og enda flere har forsvunnet.
For de fleste som nå forlater Sola IBK og laget vil for alltid sitte med minner om nye bekjentskap, nye vennskap for livet, møte med mennesker som prioriterer livet annerledes enn en selv og generelt mange flotte høydepunkt. Nå skal det naturligvis legges til at Sola IBK har hatt A-lag lenge før både min tid. Dette handler om en generasjon, ikke en klubb, for Sola IBK vil forhåpentligvis leve en stund enda.

 
Tror jeg snakker på vegne av mange når jeg nå sier Hjertelig tusen takk, Sola IBK.

 
Ellers kan jeg opplyse om følgende:

 
Stanley Jensen – Sunde IBK

Andreas Lindland – Øyane IBK

Jens Petersson – Trener ”nye” Sola IBK

Bjørn Erik Eker – Legger opp

Niklas Karlsson – Sandnes IBK

Thomas Sola – Sandnes IBK

4 kommentarer:

Bønna sa...

Takk for et flott avsluttende innlegg på Goats bloggen, velvalgte ord som vanlig Bigga... Det har vært noen helt utrolige 10-12år i Sola IBK, og selv om de siste 3årene (spessielt de) har vært tunge med tanke på oppmøte og mannskap så har den harde kjernen og de beste folkene stilt opp på alt som lot seg gjøre, så det blir noe rart til høsten når jeg ikke får se gjengen samlet i sitt ess og gjøre det de kan best på banen- ha det gøy å spille sexybandy.. Takker for alle de gode årene og lykke til videre i nye klubber, jeg blir nok en av de traverne så kommer å heier på tribunen... :-)
Sola GååååtZZZA...!!!

Benny sa...

Bra oppsummert Birger. Må si at det er både merkelig og trist at eventyret er over. Jeg kan ikke si mer at tusen takk for den flotte tiden vi hadde sammen i klubben og kanskje vi sees neste sesong. Jeg har nemlig ikke bestemt hva jeg skal gjøre neste sesong (ser at Olsen skriver at jeg skal til Sunde, noe jeg ikke har bestemt meg for.

Tkk for laget og livet går videre... Viva goats!

andreas lindland sa...

Vakre ord Bigga. Og Goats eraen vil aldri bli glemt. Topp3 turer med Sola Ibk:
1. Treningsleir på Ios
2. Turnering i Aarhus x5
3. Samtelige Bergens turer

Takk for alt Sola Goats!

nikeepikee sa...

Takk för en god tid med en fantastiskt gäng. Jag märkte att jag valde rätt klubb 2009 när jag kom till Stavanger, både på plan og med sociale tillställningar, helt topp. Tråkigt att det är över nu. Några av dere spelar jag antagligen med eller mot kommande sesong. Rest of the best, Lykke till!